23 Nisan 2009 Perşembe

My Sassy Girl


Dedim ya, romantik komedileri severim diye. Severim gerçekten. Herkes güzeldir. Esas oğlanla esas kız mutlaka birleşir. Filmin mutlu sonla biteceğinizden emin olarak seyretseniz de keyfiniz kaçmaz.
Neyse, günlerden bir gün. Nerden duyduğumu hatırlamıyorum. Korede, bir gencin deli dolu manyak bir hatunla yaşadığı arkadaşlık/aşk ilişkisini blogunda anlattığını, bunun da daha sonra film haline getirildiğini duydum.
Tabii ilginç geldi. Öykü gerçek mi emin değilim. Sonra bu Kore yapımı filmin Amerikalılar tarafından yeniden çevrildiğini öğrendim. Üşenmedim, hemen buldum filmi.
Ama en büyük hatam yeniden çevrimlerin her zaman çok kötü olduğu gerçeğini unutmam oldu.
Film bana iki saatlik bir ızdırap yaşattı.
Tek kelimeyle berbattı. Bu ne ya 'aşk filmi de değil, romantık olmadığı gibi komik de değil' diye diye sızlana sızlana bitirdim filmi. Sorunlu hatunun etrafında dönen, salak/karaktersiz/haysiyetsiz bir herifin macerasıydı işte.
Aradan çoook zaman geçti, hafızam o acı dolu dakikaları silmek üzereyken, sevdiceğim, beni çok mutlu edeceğini bildiği bir ses tonuyla;

'harika bir film buldum. Romantik komedi hadi seyredelim' deyiverdi.

'Ben de haydi, haydi' deyiverdim. Ama bir an hevesim kursağımda kaldı. Çünkü önerdiği film My Sassy Girl idi.
İkna çabalarım, 'hayır, hayır' nidalarım, film hakkındaki tüm kritiklerim onu durdurmadı.
Ne hikmetse taktı filmi, izlemeye başladı. Meğer Kore yapımı olanı seyredecekmişiz. Böyle önce göz ucuyla izlemeye başladım. Kucağımda bilgisayarım. İlgisiz ilgisiz takıldı. Aaaa sonra bir baktım, fena değilmiş. Amerikalılar, gerçekten filmin içine etmiş!

Esas oğlan yine salak ama bu sefer inandırıcı en azından. Kız ise şeker mi şeker, Kore'nin en güzel kızı olsa gerek. Güldüm de! Romantik komedi buydu işte:)

Yine de filmden çok şey beklemeyin. 2,5 saati aşkın süresiyle biraz bayabilir. Yani bol vaktiniz varsa seyretmekten de kaçınmayın derim.
Hadiyin iyi seyirler...



4 yorum:

moda tasarım stil dedi ki...

eski bir film..bende beğenmiştim....
amerikan yapımını tabiki izlemedim..orjinalin yerini tutamaz ;)

clementine dedi ki...

valla akıllıca bir hareket olmuş senin ki.
Orjinalden şaşmam artık.
Ama neden ABD yapımını seyrettiğimi çözdüm şimdi, sanırım korece konuşmaları çekemeyecek moddaydım.
İngilizce film seyretmek en kolayıdır ya, böyle başka bir dil olunca yabancılarsın. İşte benim tembel kafam:)

Loreathan dedi ki...

Hollywood malesef bu filmleri tekrar çevirmeye kalkarak her seferinde batırır. Orjinal versiyonunu çok methediyorlar mutlaka izleyeceğim.

ZET Fashion dedi ki...

Ben orjinalini izlemedim ama çok istiyorum izlemek... Daha güzel olduğunu tahmin ediyodum yanılmamışım demekki bende konuyu beğenmiştim ama film tam sevdiğim gib değildi ve inandırıcı gelmemişti