21 Haziran 2009 Pazar

Önce SAĞLIK!


Öfkem dindi, sağlığım yerine geldi.

Artık yazabilirim.

Hemen söylemeliyim ki, öfkeli olduğum için sağlıksız değildim.

Sağlığıma kavuşmak isterken öfkelendim.

Neredeyse, baş ağrısıyla hastaneye gidip, amansız bir hastalığa yakalandığını öğrenen biri olacağımı düşünmeye başlamaştım.

Bu his bir cumartesi günü tam 4 saat, + 2 tam gün sürdü.
Hiç geçmeyen bir baş ağrısı ne olabiridi? Migren ya da daha tehlikeli bir şeyler?
Durumu ciddiye alıp, ismi lazım değil, o özel hastaneye gittim.
4 doktor gördüm. Nöroloji, kulak-burun-boğaz, göz ve iç hastalıkları...
Doktorların tümü ilgiliydi.
Biri hariç, o beni gereksiz bulmuştu.
Bence haklıydı. İşte o zaman sinir olmaya başladım.
Tomografi çektirdim. Kan testleri yaptırdım. Göz alan taraması yaptırdım.
Peki bu karaciğer işi nereden çıktı?
Her doktor için ayrı ücret, sigortamın reddettiği testler için ayrıca bir ton para ödedim.

Baş ağrısıyla gidip, Hepatit B testi ya da şeker testi yaptıran kaç hasta vardır?

İşte o yüzden beni en son gören iç hastalıklar uzmanı doktor, gereksiz olduğumu hissettirdi.

'Bence birşey yoktur amaaaaa' dedi ve şeker de dahil yaklaşık 20 tane test ile bir karaciğer ultrasonu istedi.
Birşeyler yanlıştı ama hasta olan herkes gibi savunmasız, 'ya birşey varsa, diğer doktor rengimin anormal olduğunu söyledi. Gidip yaptırmalıyım' dedim.
O cumartesi günü, o büyük, lüks hastanede oradan oraya koşturdum.
Randevularım birbirine çakıştı. Tomografi için iki saat beklemek zorunda kaldım. En önemlisi çok endişelendim. Korktum.

Teşhisi kulak burun boğaz doktoru koydu; Sinüzit...

İki gün sonra da karaciğerimle ilgili endişelerim son buldu. Doktora telefonla ulaştım, -ki zaten kendisi gelmeme gerek olmadığını söylemişti?!
Herşey normaldi. Sonuçlarda bir olumsuzluk yoktu. Kullandığım ağrı kesiciler, karaciğeri olumsuz etkilemiş. Yani geçici birşey... Sevindim. Sağlıklıyım.
Ama sanki baya bir kazıklandım. İşte öfkemin nedeni. Büyük ihtimalle sigortanın da kara listesine girmişimdir. 'Parayı düşünme, herşeyin temiz çıktığına sevin' diyor sevgili eş, haklı da..
Ne demişler ÖNCE SAĞLIK!
Bu kısmı doğru ama bile bile sömürülmek, en savunmasız, en endişeli anında sırf sigorta ödeyecek diye gereksiz testlerden geçirilmek... İşte hazmedemediğim bu!

4 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun.
Kesinlikle haklısın ülkemi seviyorum ama bu gibi durumlarda lanet olsun demek durumunda kalıyorum.

clementine dedi ki...

Stil direktörü; teşekkür ederim.
Gerçekten de insanın isyan edesi geliyor...

Adsız dedi ki...

çok gecmıs olsun canım.bas agrısı cok kötudur.ulkemız boyle ne yazıkkı.canın sagolsun demekten baska bır yok..

clementine dedi ki...

Sağol Dolunay'cım.. Tek tesellim bu zaten.