18 Ağustos 2009 Salı

Öküz taksici ve hıyar simitçiye....


Umarım bana ettiklerinizi birbir bulursunuz.

Sizi Allah'a havale etmeden önce şöyle okkalı bir küfür sallayıp, fazladan verdiğim 1 YTL'yi haram zıkkım ediyorum.

Taksiciler konusundaki talihsizliğimi bilen bilir.

Hiç anlaşamayız biz... Taksici milleti ve ben asla ama asla yan yana gelmemeliyiz.

Diyeceksiniz ki, 'binme kardeşim o zaman taksiye'!
Ben de meraklı değilim, tanımadığım heriflerin otomobiline binip ondan sonra olmayacak terbiyesizliklere maruz kalmaya.

Ama uyku efendim, uyku... Servise yetişmek için bazı günler atlıyıveriyorum taksiye, sonra şaftım kayıyor. Tüm güne yayılan bir baş ağrısının kaynağı bu taksici milleti.

Bugün de öyle oldu.

Güzergahımız, Şişli-harbiye...

Kısacık yol, ben de farkındayım. Ama o ağız burun kıvıram taksici efendi, kısacık mesafede 4 milyonu cebine atmayı garantiliyor.
Şanslıysa ben servisi kaçırıyorum. Taksim'e kadar devam ediyoruz.

Neyse, bugün yakaladık servisi.

Baktım bizim servis hareket etmek üzere, haliyle acele ediyorum. Sevmem ben insanları bekletmeyi.

Uzattım 20 YTL'yi... 'Bozuğum yok' dedi.

Hemen bir simitçi vardı yanımızda.
'20 TL bozar mısın' dedik, 'yok bozuğum' dedi.
Bok yok. Yalancı.
'İki simit alayım' o zaman dedim. Yine 'yok' dedi.
Yalan söylüyor.
Adam sabahları tıkır tıkır iş yapıyor. Hergün görüyorum.

Taksiciye döndüm, 'eee bozdur bir yerlerden servisi kaçırıcam' diyorum.

Adam kıçını oynatmıyor. Bir de yüksek perdeden bir ses tonuyla, 'bana ne senin paranı bozmak benim görevim mi' diyor.

Eyyyy, 20 TL'ye, 50 TL muamelesi yapan kazma insan, sen ne işe yararsın o zaman.

'Al paranı çek git' dedi sonra bana... 'Komiksin' diyecektim, demedim. Aldım parayı bir hışımla, başladım yürümeye aşağı doğru. 50 metre sonra bir kuruyemişçi vardı. Parayı bozsun diye bir kutu kola aldım. Geri döndüğümde benim artist taksicim yoktu.

'Vaaay be adama bak, parayı almadan gitti' diyecekseniz, beş kardeş geliyor haberiniz olsun.

Tabi ki aldı parasını, tersi mümkün mü? Bizim servis şoförü 5 tl vermiş ona, o da basmış gitmiş. Sabah sabah sinirimi burnuma getirmesinin üstüne 1 tl'mi iç edip, bana asla içmeyeceğim bir kutu kola için para harcattı.

Servise binerken simitçi hala yemin ediyordu, 'valla yoktu bozuk, bıdı bıdııı...'

Yerim senin yalanını.

Haftaya 50 tl ile bir simit almazsam senden ne olayım. Hadi bakalım!

3 yorum:

Adsız dedi ki...

bu ne hidddet bu ne celal :)

Pebbles dedi ki...

Off çok sinir bozucu!!

Gustavo dedi ki...

insanlar, yazı yazmak ve dünya yoluyla, insanlar ağ üzerinden oku ...

hugs,

Gustavo