25 Ocak 2009 Pazar

Seni salak yerine koymasına izin verme!


Yine kazıklandım! 4 TL kadar...

Biraz daha dikkatli olmalıydım. Sık sık kendimi şöyle telkin ediyorum; 'Paranın üstünü alınca mutlaka say, 1 TL'nin bile onlar da kalmasına izin verme, seni salak yerine koymasına izin verme!'

Ama ne fayda yine acelem vardı.

Uyanık taksici de pusudaydı!


Ona 20 TL uzattım. 6 TL tutmuştu. Hesap gayet, ama gayet BASİTti! Geriye 14 TL almam gerekiyordu. Avucuma birşeyler sıkıştırdı. Gideceğim yere sağ salim varmanın minnettarlığıyla teşekkür etim ve araçtan indim. Elimde sadece iki beşlik olduğumu fark edip hemen arkama döndüm ama o çoktan gaza basmıştı. Kendimi salak gibi hissettim! Bu duyguya sık sık kapılıyorum. Taksiciler bunu hep yapıyor ne yazık ki...

Bu konuda pek çok anım var. Hepsi birbirinden kötü, pek çok anı. Ne yaparsam yapayım onlar gibi olamıyorum. Hep yenilen tarafım.

İstanbul'da taksiye binmek benim için iki kere düşünülmesi gereken bir şey. -Eminim onlar arasında istisnalar mutlaka vardır. Ben rastlamadım henüz o ayrı.-

Ne yazık ki onları şikayet edecek bir merci de yok.


-Hiçbir zaman gidilecek mesafeyi beğenmezler!

- Eğer gideceğiniz yönde trafik varsa, bu sıkışıklığın tek sorumlusu sizmişsiniz gibi davranırlar. Öflemeler, pöflemeler.... Sanki ben hiç tanımadığım biriyle aynı araçta mahsur kalmaya bayılıyorum

-Paranızın üstünü hep eksik verirler. 3 kuruş 5 kuruş fark etmez.

- Özel ya da yağmurlu günlerde müşteri beğenmezler. Önce nereye gideceğinizi sorarlar. Gece bir düğün dönüşü Bostancı'dan Şişli'ye gitme maceramız vardı ki hiç anlatmayayım. Şu kadarını kafanıza canlandırın şık bir kıyafetle köprü yolunda, burnumuzdan soluyarak yürüyorduk.

- Yeni yasalar umutlandırmıştı ama görüyorum ki, arabalar hala sigara kokuyor.

- He bi deeee benim onların telsiz geyiklerini dinlemeye ne mecburayetim var. Sesini sonuna kadar açmış!
Ben İstanbul'da, Taksim-Şişli arasında ne badireler atlattım. O kısacık yol, taksiye bindiğimde, ömrümden yiyor.

Maceralarımı, sık sık başka ülkelere seyahat eden bir arkadaşıma anlattığımda, bana taksicilerin her yerde aynı olduğunu söyledi. Yani bir de EVRENSELler!


0 yorum: